זיפות וסיוד גגות

הכינו את הגג לחורף עם זיפות וסיוד גגות

לקראת עונת החורף הגשומה חשוב לדאוג לאיטום הגג כדי להימנע מנזילות, הצפות ורטיבות . ללא זיפות ואיטום הגג עלולים לסבול מנזקים קשים בתשתיות המבנה וממפגעי רטיבות. מומלץ לא להמתין לגשמים כדי לבדוק האם יש צורך באיטום לקראות החורף, אלא להזמין איש מקצוע אמין ומנוסה המתמחה בעבודות זיפות וסיוד גגות לפני עונת החורף.

 

חשוב לדעת כי זיפות הגג נועד לצרכי איטום המבנה ולהגנה יעילה ואפקטיבית לאורך זמן בפני חדירת מי גשמים לגג המבנה ולדירות הדיירים, לעיתים קיימת גם רטיבות שמקורה מקירות המבנה ונדרש לבצע איטום על קירות המבנה, בחומרים שיוחלטו, בהתאם לתנאי קירות המבנה. כמו כן, במקרים כאלו מומלץ לבצע איוורור מאסיבי של פנים הדירות ומריחת חומרי צביעה בתוך הדירות הדוחים עובש. מפגעי עובש, פטריות וריח רע נובעים בד"כ ממצב הקירות החיצוניים של המבנה או מחלחלים ממעקה הגג לשטח הגג עצמו.

זיפות וסיוד גגות תמיד הולכים ביחד

ברור שכאשר מבצעים איטום ע"י זפת חם אין להסתפק רק בשכבה זו אלא יש להשלים את העבודה באמצעות סיוד הגג, היוצר ומשלים את שכבת ההגנה על גבי הזפת החם, ומעניק כיסוי לזפת ובכך מונע שחיקה מהירה של הזפת שבוצע. למעשה, חשוב ונדרש לבצע סיוד בשטח בו בוצע הזיפות בכל שנה בחודשי הקיץ המוקדמים, עד לתום תקופת ההגנה שאיטום ע"י זפת חם מעניק.

 

כיום קיימים גם חומרי הלבנה מתקדמים יותר, המספקים הגנה לזיפות לתקופת זמן ארוכה יותר (בערך כשלוש שנים) וכן לא נדרש לבצעם מידי שנה בחודשי הקיץ. סיוד גגות יוצר שכבה מבודדת להפחתת החום המצטבר כתוצאה משמש ישירה על הגג, כמו כן שכבת הסיד חשובה להגנה על שכבת האיטום ע"י זפת. על יריעות ביטומניות נהוג למרוח חומרי הלבנה אקריליים מאחר והסיד גורם להתייבשות היריעות ולאיבוד האלסטיות שלהן.

יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות
יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות

בדיקה של זיפות וסיוד גגות חוסכת הוצאות מיותרות בעתיד

כאמור, רגע לפני שהגשמים העזים מתחילים לרדת, חשוב לבצע בדיקת איטום של הגג, כך למעשה ניתן למנוע עלויות גבוהות ונזקי רכוש ותשתיות בדירות הדיירים.

 

אמנם בישראל מזג האוויר חם רוב ימות השנה ואין הרבה גשמים, אך ללא איטום יעיל ואיכותי כאשר יורד גשם המים חודרים במהירות לדירות הדיירים והם עלולים לגרום לנזקים קשים. רטיבות בקירות עלולה לגרום גם להתפתחות עובש ופטריות, סכנה בריאותית לדיירים שגם גורמת למפגעי ריח ולירידה משמעותית בערך הנכס.

כל כמה זמן צריך לבצע זיפות וסיוד גגות?

ראוי לציין כי יש מספר שיטות יעילות לאיטום ולבידוד הגג, נהוג לבצע זיפות גגות בגלל יעילות השיטה והמחיר הנוח. את הזיפות מומלץ לבצע אחת ל 3-5 שנים, סיוד גגות נדרש וחשוב לבצע אחת לשנה, מומלץ לסייד את הגג בחודשי הקיץ המוקדמים.

 

זיפות וסיוד גגות יש להזמין רק מחברה מקצועית, בעלת ותק וניסיון, המחויבת לעבודה בסטנדרטים גבוהים ומעניקה אחריות בסיום העבודה. צוות מיומן של החברה בוחן את הגג ומציע ללקוח את הפתרון הנכון והמקצועי ביותר, בתחילת העבודה מבצעים ניקיון יסודי של שטח הגג וכן פותחים את פתחי המרזבים הקיימים בשטח הגג, על מנת לוודא שמי גשם שירדו לא יצטברו בשטח הגג , דבר היוצר הצפות בשטח הגג וחלול של מים לפנים הדירות כתוצאה ממים רבים שעומדים תקופה ממושכת על הגג.

 

בחודשי החורף נדרש לבצע בדיקת די תכופה של המרזבים הקיימים בשטח הגג, כדי למנוע נזקים של רטיבויות והצפות.

יריעות2.jpg (1) copy
איטום גגות